B . U . R . R . O . 
 Non-profit Onderwijs Reclameburo

Opdrachtgevers



 

Diana Bentoh, creatief ondernemer | docent | coach & zangeres
Spelopdracht: Hoe maak je de docent STUURLOOS?

Reactie Diana Bentoh op BURRO
"Eigenzinnig. Doortastend. Speels. Prikkelend. Zo kan ik de samenwerking met en het team van B.U.R.R.O het beste omschrijven. Hun visie is ambitieus. Wat zij doen – met spelen als middel ruimte maken voor intrinsieke motivatie – is belangrijk, zéker voor het onderwijs zoals wij het nu kennen. Hoe zij dat doen, is vernieuwend. Hun aanpak kenmerkt zich door het sommeren van opdrachtgevers in combinatie met co-creatie. Het is inspirerend voor mij als docent aan de docentenopleiding DBKV, met een achtergrond in het Bewegingsonderwijs, om samen te werken met een team dat van aanpakken weet. Dat zichzelf bewust in het diepe gooit, om in de praktijk het spelen direct toe te passen en erop te reflecteren. Doen-denken zoals het bedoeld is, vanuit intrinsieke motivatie!"



Mark Manders, kunstenaar

Spelopdracht: Zelfportret als gebouw als persoonsvormingsinstrument inzetten

Startpunt BURRO, Mark Manders in 'Hollandse Meesters'
"Duizend jaar geleden was het niet mogelijk voor een individu om te doen wat ik wil. Of wat ik nu doe. Dat kon toen niet, je mocht niet zo’n individu zijn eigenlijk. Nu, in deze tijd mag dat wel. De maatschappij geeft mij die ruimte. Dat klinkt heel gek, ik heb die ruimte gewoon gepakt. Ik verdien mijn eigen geld, maar ik doe precies wat ik wil doen. Niet omdat ik mezelf bijzonder vind. Maar omdat je dat kan als mens.
Duizend jaar geleden mocht je zo’n individu niet zijn, nu mag dat wel. De maatschappij geeft mij die ruimte. Ik heb die ruimte gewoon gepakt. Ik doe precies wat ik wil doen."


Jan Bransen, hoogleraar filosofie & academisch leider Radbout teachning & learning centre

Spelopdracht: Marketing maar dan via de Student!

Reactie Jan Bransen op BURRO
"De sommatie vond ik wel leuk. Aansluiting zoeken en vinden, afstemmen op onze situatie, is denk ik een stuk ingewikkelder dan jullie hebben kunnen realiseren in die ene ontmoeting. Een universiteit is ook een complexe instelling en de pointe te pakken krijgen vraagt iets meer tijd en aandacht dan jullie hadden. De directheid en jullie eigen aanpak is heel verfrissend geweest, maar werkt denk ik gemakkelijker en beter in organisaties die veel wendbaarder zijn dan een universiteit met zijn complexe en diverse ‘doelgroepen’."