Beeldend archief
Rariteitenkabinet
BURRO beweegt zich in het onderwijsdomein maar tegelijkertijd ook vanuit het kunstenaar zijn. Door altijd vanuit beide rollen te handelen kan BURRO in elke opdracht, situatie of context buiten de vaste en gebaande kaders bewegen.
We scheppen hierdoor ruimte voor onszelf om altijd te kunnen besluiten een autonome weg in te slaan.
We zijn van mening dat het onderwijs altijd achter de werkelijke wereld aanloopt.
BURRO wil niet statisch archiveren omdat dat vasthouden is aan iets wat allang vervormd en uit context is. (Wittgenstein)
Tegelijkertijd moeten en willen we aantonen wat we doen. BURRO beheert daarom een beeldend archief, openbaar voor iedereen. Een soort rariteitenkabinet.
Een verzameling ongrijpbare materialen en kunstwerken om te laten zien wat we waard zijn en te praten over
zaken die helemaal niet vaststaan. (Wittgenstein)
Afdruk
In ons archief maken we een afdruk bij elke opdracht. Die afdrukken kunnen gelden als een herinnering.
Doordat het herinneringen zijn en geen feitelijke verslagen, mogen deze van ons door de tijd blijven vervormen.
Zo blijven ze waardevol en kunnen ze ruimte geven om nieuwe indrukken achter te laten bij nieuwe gesprekken of opdrachten.
Indruk
Als tegenhanger van de afdruk die we nemen en archiveren laten we ook overal een indruk achter.
Elke plek waar BURRO ruimte genomen of gegeven heeft laten we een wikkel boter achter als fysieke herinnering met de tekst:
BURRO om je onderwijs te smeren!